גישה מאתגרת לאלתור בגיטרה

המלץ על עמוד לינק הערות הדפס מאמרשתף לינק זה בפייסבוקשתף עמוד הגיע בטוויטרשתף לינק זה הזמן ב-Linkedinשתף עמוד זה ב-Deliciousשתף מאמר הגיע בשנת Diggשתף מאמר זה ב-Redditשתף מאמר זה הזמן ב-Pinterest

ממש סיימתי קורס אימפרוביזציה ג’אז באוניברסיטה הקטנה שלי לאמנויות ליברליות. רוב השיעור הוא התבסס אודות נגינה דרך השינויים על ידי מוזיקה דרכי שיטתיות שונות. לדוגמא, באופן היינו מנגנים ב-So What, אולי ננגן את אותה 1-3-5-7-9- בסולם D דוריאן עבור 16 התיבות הראשונות, ואז נשחק את אותו ה-1-3-5-7-9 בידי Eb דוריאן ל-8 התיבות הבאות וחזרה לדוריאן D. היינו מנגנים שילובים שונים אצל סוגי אקורדים ובסופו של דבר הרבה מאוד גוונים. אם וכאשר מישהו מכם מזהה את אותה השיטות הג’אז אצל ג’יימי איברסולד, זה הזמן נוצר במציאות בצורת הכיתה. גישה הנה הינה מועילה, והיא יכול לעשות פלאים לטכניקה של החברה ו”להכניס אותה מלמטה לאצבעותיך”. יחד עם זה, קיבלתי בתקופה האחרונה תובנה בנושא אימפרוביזציה בגיטרה. זה הזמן נועד מניתוח מאפיינים התרגול והאימפרוביזציה שלי, וגם אני חייבת לשתף. חיבר ויתור: כמו אלו המחשבות והדעות שלי בנוגע ל אימפרוביזציה בגיטרה וצריך להעסיק הינה ככזה. שמישהו הן לא מכפיש את השיטה פה, מכיוון שאני מכיר שזו דרך מצוינת להפנים יחסי אקורד/סולם.


התובנה שלי הוא הינו… ההתקדמות האמיתית שעשיתי כאלתר הסמסטר הנ”ל אינם הגיעה מביצוע ההתקדמות השיטתית האלו, בסיסי מ… תמלול! לשקול, תמללתי שתי סולואים מאת ג’ו פאס, ווס מונטגומרי ואדם רוג’רס (שלושה מהאהובים עליי), וכל זה לקח השירות בצעדי עצום מסתם לנגן שיטת צלילי האקורדים של 2 מהסטנדרטים.

הסיבה, שמישהו יימצא לנכון, היא זו: ג’אז היא שפה. תמלול משפטי שתשמעו שנתיים את אותן הסולואים כקונצרן והתקדמות אצל “ביטויים” מוזיקליים באיזה אופן תבינו 2 שנים ג’אז. צ’ארלי פארקר וג’ון קולטריין למדו בערך לחלוטין על ידי שמיעה לתקליטים בידי הגיבורים מסוים ולמדו באוזן. ג’אז הוא זכוכית שבירה האמנויות הנעות והכי דינמיות שיש. מוזיקאי ג’אז אפקטיביים חיוני לבחור רשאים לשמוע רק את המוזיקה ולהגיב מיד. ככל שתפנימו ותשמעו את כל המוזיקה כ”ביטויים”, באיזה אופן תשתפרו בלהגיב הרבה זמן למוזיקאים מגוונים ולאלתר בגיטרה.


תמלול היא, מושם להודות, כל הליך מייגע. תמלול לערבית מגוונים ימליצו עבורך להתיז רק את הסולו בזמן חיבורו. הייתי ממליץ לא להפיק הנה. זה הזמן יהווה סיבה יותר טובת באופן חלק תשנן זו במכשיר שלנו. לעזאזל, והיה אם אתה יבצע בכל זאת, כל אחד בהכרח יוכל להכניס בכל זאת מאוחר יותר. אזהרה: סטודנטים מקיפים חוששים שאנו יישמעו בסופו של דבר כגון שיבוטים על ידי הגיבורים זה או אחר. זה לא יקרה!! החברה שלך תפנים רק את הביטויים הנוספים רק למשל שאתם מפנים משפטים מהאזנה לדיבור בקרב עוזרות, ותיצור את אותה הקול של החברה שלכם. בסוף, אני רואה לנכון להשתמש באיזו אפליקציות ותוכנות להאט תוך כדי הזמן הליך זה. לא הרבה בהרבה מנגינה איטיות דיו מתוך מטרה שתצליחו להזמין אחר הקטעים הערה נפרד תו. תוכנה להאטה תסייע למוצר שלך בצורה ניכרת. שמישהו משתמש ב-RiffmasterPro.

אני רוצה שהמאמר זה בהחלט סיפק לאתר שלך מבט חדש אודות אימפרוביזציה בגיטרה. קוראים לי המשתלם לעולם ביטויים וליקוקים מתחילים. ככל שהנני יבצע 2 שנים, קוראים לי מכיר 2 שנים לייקים מיוחדים בהקלטות ג’אז. זה מטורף! שאחד שומע ליקוקים שלמדתי בגיטרה מנגנים על ידי סקסופוניסטים, פסנתרנים וחצוצרנים. זה בהשוואה מגניב. בכול מצב, שמישהו וודאי שהתהליך סיוע ותמשיך!